Zajęcia online. Jak nie pozwolić uczniom na bezmyślne zaglądanie na Facebooka?



Często słyszę, że kontent kursu online ma być zachwycający i niebanalny. Należy korzystać z storytellingu, infografik, wideo. To jest prawda, ale są jeszcze inne pomyłki, które niszczą e-learning.  


Niespójność stylu tekstu z poziomem uczniów

Zbyt formalny lub zbyt swobodny styl językowy może nie zostać zaakceptowany przez grupę docelową.

Jak naprawić?

Na początku “prześwietl” swoją grupę docelową. Ważne jest, aby zrozumieć, w jakim wieku są ci ludzie, z jakim doświadczeniem i jakie są oczekiwania wobec uczenia się. Inny stopień oficjalności dostosujesz do ambitnych i pilnych kursantów, a zupełnie inny w przypadku studentów, którzy nie wiedzą zbyt wiele na temat, o którym będziecie rozmawiać.

Poproś uczniów o wypełnienie kwestionariusza informacyjnego przed szkoleniem, aby dowiedzieć się, co wiedzą na temat przedmiotu studiów.

Niejednoznaczne sformułowanie

Teksty kursów online nie powinny podlegać dowolnej interpretacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku:

  • testów,
  • przypadków naukowych,
  • zadań praktycznych.

Pomyłki i błędy drukarskie

Przed opublikowaniem sprawdź wszystkie teksty za pomocą usług ortograficznych i interpunkcyjnych.

Co jeszcze może zepsuć szkolenie online

  1. Czytanie slajdów
  1. Niska jakość dźwięku
  1. Brak komunikacji ze studentami
  1. Problemy z internetem
O tych problemach wkrótce napiszę więcej.

Kilka wpisów na ten temat:
Jak ulepszyć content i wygląd kursu online oraz nie dać nudom zabić e-learning?
Niesamowite narzędzia do e-learningu. Twoi uczniowie będą zachwyceni