Często słyszę, że kontent kursu online ma być zachwycający i niebanalny. Należy korzystać z storytellingu, infografik, wideo. To jest prawda, ale są jeszcze inne pomyłki, które niszczą e-learning.
Niespójność stylu tekstu z poziomem uczniów
Zbyt formalny lub zbyt swobodny styl językowy może nie zostać zaakceptowany przez grupę docelową.
Jak naprawić?
Na początku “prześwietl” swoją grupę docelową. Ważne jest, aby zrozumieć, w jakim wieku są ci ludzie, z jakim doświadczeniem i jakie są oczekiwania wobec uczenia się. Inny stopień oficjalności dostosujesz do ambitnych i pilnych kursantów, a zupełnie inny w przypadku studentów, którzy nie wiedzą zbyt wiele na temat, o którym będziecie rozmawiać.
Poproś uczniów o wypełnienie kwestionariusza informacyjnego przed szkoleniem, aby dowiedzieć się, co wiedzą na temat przedmiotu studiów.
Niejednoznaczne sformułowanie
Teksty kursów online nie powinny podlegać dowolnej interpretacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku:
- testów,
- przypadków naukowych,
- zadań praktycznych.
Pomyłki i błędy drukarskie
Przed opublikowaniem sprawdź wszystkie teksty za pomocą usług ortograficznych i interpunkcyjnych.
Co jeszcze może zepsuć szkolenie online
- Czytanie slajdów
- Niska jakość dźwięku
- Brak komunikacji ze studentami
- Problemy z internetem
Kilka wpisów na ten temat:
Jak ulepszyć content i wygląd kursu online oraz nie dać nudom zabić e-learning?
Niesamowite narzędzia do e-learningu. Twoi uczniowie będą zachwyceni