Tylko 5% studentów ukończy kurs online - jeszcze jeden mit o zdalnym nauczaniu

zdalne nauczanie

Istnieje mit, że tylko 5% studentów ukończy kurs online. Taki wniosek oparty jest na badaniu przeprowadzonym przez Harvard University i Massachusetts Institute of Technology w latach 2012-2016. Niemniej jednak jest to mit, a właściwie fragment zdania zupełnie wyrwany z kontekstu. Niewiele osób pomyśli o przeczytaniu szczegółów badania.

Ale znalazłam czas, przeczytałam i podsumowałam główne pomysły.


Najważniejsze informacje dla tych, którzy są zbyt leniwi, aby przeczytać pełne wnioski z badania:


  • 54% - tyle wynosi prawdopodobieństwo, że zapisując się na kurs online, otworzysz co najmniej pierwszą lekcję;
  • 16,6% - taki odsetek kursantów dotrze do połowy kursu (jeśli oczywiście w ogóle go otworzy);
  • 7,7% - tyle wynosi prawdopodobieństwo ukończenia kursu.

Prawdopodobieństwo ukończenia kursu można zwiększyć na dwa sposoby: świadomy i świadomy droższy.


Świadomy sposób na zwiększenie prawdopodobieństwa ukończenia kursu


Jeśli zadasz sobie pytanie, dlaczego potrzebujesz tego kursu i sformułujesz dla siebie cel zdania, prawdopodobieństwo jego ukończenia wzrośnie do 30%.


Świadomy droższy sposób


Przepisem jest połączenie świadomego sposobu z inwestycją choćby części kwoty w przejście kursu (np. możesz kupić płatny certyfikat lub zapłacić za pracę mentora). Wtedy prawdopodobieństwo wzrośnie do 60%.


Dobrze wiem, że edukacja online nie zawsze jest efektywna, ale nie wszystko jest aż tak źle.


Sama rzuciłam nie mniej, niż 5 kursów (darmowych) tylko w tym roku, a jeszcze 3 mam od kilku miesięcy w zakładkach. Ale z 4 jestem naprawdę zadowolona i dumna. Więc mój wskaźnik na dziś 33%. Chyba muszę częściej wybierać płatne opcje.

Ciekawa jestem, kto ma inne wyniki?